Når det er svært at skulle i skole - Social historie

Nogle dage skal jeg i skole.

Skole er et sted, hvor der er:

Nogle gange kan det være svært for mig at skulle i skole.

Jeg kan mærke:

Det er okay at have det sådan.
Mange børn og unge har det sådan – især når man har autisme.

I skolen kan der ske ting, som er svære:

Når det bliver for meget, kan min krop sige stop.

Jeg må gerne:

Der er voksne, som vil hjælpe mig.

De kan:


Jeg gør det så godt, jeg kan.

Nogle dage går bedre end andre. Det er helt normalt.

Når jeg tager i skole – også på svære dage – viser jeg mod.

Jeg er ikke forkert. Skole kan være svært, og derfor har jeg brug for hjælp.

Læs også

Læs artikel

Tjekliste - Hvorfor er det svært at gå i skole?

Specialpædagogik

Læs artikel

Hvorfor er det svært at gå i skole?

Specialpædagogik

Læs artikel

ADHD og skolevægring

ADHD

Specialpædagogik

Er du bekymret for dit barns trivsel og udvikling, så kontakt os...

Kontakt os  ->